Наука діяльність кафедри

ОСНОВНІ НАПРЯМИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Науково-дослідна робота (НДР) кафедри спрямована на вирішення проблем підтримання льотної
придатності (ЛП) повітряних суден (ПС), забезпечення безпеки польотів й ефективності використання
парку повітряних суден за типами за такими напрямами:
‒ удосконалення державного регулювання авіатранспортної діяльності України;
‒ удосконалення процесів технічного обслуговування (ТО) ПС та розробка інформаційних технологій
з підтримання ЛП ПС і авіаційних двигунів;
‒ розробка методів контролю технічного стану та діагностування авіаційних двигунів (АД));
‒ управління якістю ТО ПС та підготовка авіаційного персоналу;
‒ методично-організаційне супроводження та моніторинг експлуатації парку ПС України і оцінка
надійності виробів АТ;
‒ підвищення надійності та довговічності трибомеханічних систем при нестаціонарних умовах роботи;
‒ триботехнічне забезпечення надійності і підвищення ресурсу авіаційної техніки та інженерія
зносостійких поверхонь;
‒ дослідження впливу експлуатаційних пошкоджень від фретингу на ресурс деталей і вузлів та
розробка рекомендацій по підвищенню довговічності конструкцій.
СТУДЕНТСЬКА НАУКА
Наявність на кафедрі лабораторій сприяє удосконаленню начального процесу шляхом широкого
залучення професорсько-викладацького складу до виконання науково-дослідної роботи, використання
результатів досліджень у навчальному процесі.
На кафедрі функціонують декілька студентських наукових гуртків під керівництвом провідних
фахівців з певних напрямків наукової діяльності:
‒ Параметрична діагностика газотурбінних двигунів (керівник – д.т.н., професор Дмитрієв С.О.).
‒ Дослідження мастильної дії в умовах нестаціонарних режимів фрикційного контактного навантаження (керівник – д.т.н., проф. Мнацаканов Р.Г.).
‒ Діагностування авіаційних ГТД методами штучного інтелекту (керівник – к.т.н., доц. Попов О.В.).
‒ Cтудентський науковий гурток «Maintaining Airworthiness of Aircraft» (керівник – к.т.н., доц. Смірнов Ю.І.)
‒ Функціональна діагностика авіаційної техніки (керівник – к.т.н., доц. Туз М.Д.).
‒ Міжнародне та державне регулювання льотної придатності ПС (керівник – к.т.н., доц. Максимов В.О.).
‒ Дослідження триботехнічних властивостей матеріалів в умовах фретинг-корозії (керівник – к.т.н., доц. Хімко А.М.)
Під час науково-дослідної роботи студентів, проводиться індивідуальна робота з викладачами кафедри
та представниками стекхолдерів, студенти беруть участь у науково-технічних конференціях як
національного так й міжнародного рівнів. Результати наукової діяльності студентів публікуються в
збірниках конференцій, конгресів.
Наукові публікації за участі студентів
1. Дмитрієв С.O., Попов О.В., Савченко І.А., Кулик Є.О. Особливості впровадження системи менеджменту
якості у сфери авіаційної діяльності // Матеріали ХVI Міжнародної
науково-технічної конференції «АВІА-2023» 18-20 квітня 2023 р.: тези доп. – К., 2023. – С. 4.15-4.19.
https://conference.nau.edu.ua/index.php/AVIA/AVIA2023/paper/view/9526/7562
2. Дмитрієв С.O., Попов О.В., Савченко І.А., Попов Д.В. Обґрунтування вибору стандартів для
інтегрованої системи менеджменту якості організації // Матеріали ХVI Міжнародної
науково-технічної конференції «АВІА-2023» 18-20 квітня 2023 р.: тези доп. – К., 2023. – С. 4.20-4.24.
https://conference.nau.edu.ua/index.php/AVIA/AVIA2023/paper/view/9528/7563
3. Попов О.В., Савченко І.А., Попов Д.В. Нагальні аспекти з забезпечення БП // Матеріали ХІІ
Міжнародної науково-практичної конференції «ІІРТК-2023», 23-24 травня. – К.: НАУ, 2023. – С. 75-77.
4. Y.I. Smirnov, I.A.Dikov. Evaluation of robotics and drone usage for improvement the MRO process in
aviation industry //Materials ХVI International Scientific and Technical Conference “AVIA-2023”. − K.: NAU,
2023. – Р. 4.25 – 4.27.
5. Rugain О.V., Ishunin E.K. Robotics Methods Implementation in Aircraft Maintenance Technologies / О.V.
Rugain // Materials ХVI International Scientific and Technical Conference “AVIA-2023”. − K.: NAU, 2023.
https://conference.nau.edu.ua/index.php/AVIA/AVIA2023/schedConf/presentations
6. Шамрай В. Б., Мікосянчик О. О., Лопата Л. А., Голембієвський Г. Г., Горб Є.С. Композиційні
матеріали для зносостійких покриттів деталей сільськогосподарських машин / Проблеми тертя та
зношування, 2023. – 1 (98). – С.4-13. DOI: 10.18372/0370-2197.1(98).17356 (Фахове видання)
7. Попов О.В., Дмитрієв С.О., Савченко І.А., Галюк П.Ю., Попов Д.В. Методичні аспекти оцінки
робочого місця персоналу з ТО повітряного судна та його компонентів // Х Всесвітній конгрес «Авіація в
XXI столітті – Безпека в авіації та космічні технології» 28–30 вересня 2022 р.: тези доп. – К., 2022. – С.
1.2.28-1.2.31.
https://conference.nau.edu.ua/index.php/Congress/Congress2022/paper/viewFile/8973/6973.
8. Popov O., Yakushenko O., Simakhina N. Database structure for aircraft fleet reliability management // Х
Всесвітній конгрес «Авіація в XXI столітті – Безпека в авіації та космічні технології» 28–30 вересня 2022
р.: тези доп. – К., 2022. – 1.4.1-1.4.3.
https://conference.nau.edu.ua/index.php/Congress/Congress2022/paper/viewFile/8488/7097.
9. Печеришний О. Перспективи застосування композитів в авіаційних конструкціях сучасних літаків /
ХХІІ Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Політ.
Сучасні проблеми науки», 5-7 квітня 2022 року, НАУ, Київ. – С. 7
10. Токарук В.В., Мнацаканов Р.Г., Горб Є.С., Якобчук О.Є. Оцінка структурної пристосованості
трибосистеми на основі реєстрації та обробки сигналів акустичної емісії / Proceeding of The Tenth World
Congress “AVIATION IN THE XXI-st CENTURY – Safety in aviation and space technology”, September 28-30,
2022, National Aviation University, Kyiv. – Р.1.2.1-1.2.4.
https://conference.nau.edu.ua/index.php/Congress/Congress2022/paper/viewFile/8519/6966
11. Kolomiiets Z., Popov O., Zozulya S., Daniuk A. Modern aspects of engine diagnostics and the connection
between the stages of airworthiness of aircraft // АВІА-2021: XV міжнар. наук.-техн. конф., 20 –22 квітня
2021 р.: тези доп. – К., 2021. – С. 1.15.-1.19.
http://conference.nau.edu.ua/index.php/AVIA/AVIA2021/paper/view/8123/6511
12. Pavlo Sheshenia. Safety management system enhancement // ПОЛІТ-2021: ХХІ Міжнародна науково-
практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Політ. Сучасні проблеми науки», 5-9
April 2021 р.: тези доп. – К., 2021.
13. Rugain О.V., Tiurin D.D. Thermal methods for monitoring aircraft defects / О.V. Rugain // Materials VIII
XV International Scientific and Technical Conference “AVIA-2021” April 20-22, 2021. − K.: NAU, 2022. − P.
1.50-1.53.
14. Пащенко М. О. Оцінка пружних характеристик однонаправленого шару композиційного матеріалу
/ XХI Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених “Політ.
Сучасні проблеми науки”, 5-9 квітня 2021 року, НАУ, Київ. – С.64-66.
15. Ільїна О. А., Мікосянчик О. О., Мнацаканов Р. Г., Мельник В.Б., Печеришний О.В. Оцінка якості
гідравлічних авіаційних олив за енергетичними та протизношувальними показниками / Проблеми тертя
та зношування. – 2021. – No. 4(93). – С. 39-47. DOI: 10.18372/0370-2197.4(93).16255 (Фахове видання)
16. Попов О.В., Савченко І.А. Необхідність додаткового застосування стандартів ISO/IEC 31000 в
авіаційній галузі в сучасних умовах // Матеріали ХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції
«ІІРТК-2020», 19-20 травня. – К.: НАУ, 2020. – С. 59-61.
17. Хмель І.О., Саламі О., Попов Д.В., Попов О.В. Вплив зворотного інжинірінгу на технічне
обслуговування, ремонт та капітальний ремонт повітряних суден // Вісник Інженерної академії України. –
Київ, 2020. – №1. – С. 29-33. (Фахове видання).
18. Dukhota O., Popov O., Yakobchuk O. Technological aspects of reliability control of aviation
tribomechanical systems // Materials of the The Ninth World Congress “Aviation in the XXI-st century”,
September 22-24, 2020.: abstracts. – K:, 2020. Режим доступу:
http://conference.nau.edu.ua/index.php/Congress/Congress2020/paper/viewFile/7859/6493.
19. Popov O., Savchenko I., Grynyuk S., Kolomiiets Z. Influence of the human factor in the aircraft and its
components continuing airworthiness system // Materials of the The Ninth World Congress “Aviation in the XXI-
st century”, September 22-24, 2020.: abstracts. – K.: 2020. Режим доступу:
http://conference.nau.edu.ua/index.php/Congress/Congress2020/paper/viewFile/7825/6295.
20. Dmitriev S.,Popov O., Savchenko I., Halyuk P. Methodological aspects oh human factor management in the
system of the aircraft continuity and their components // VII International Scientific and Practical Conference
Scientific Research in XXI Century, October 16-18, 2020.: abstracts. – Ottawa, Canada, 2020 – V. 1. – P. 196-203.
21. Попов О.В., Галюк П.Ю., Савченко І.А. Вплив людського чинника в умовах зміни парку повітряних
суден експлуатанта // Авіація, промисловість, суспільство: І Міжнар. науково-практична конференція,
присвяч. 60-річчю КЛК ХНУВС, 14 травня 2020 р.: тези доп. – Харків, 2020. – Ч. 1. – С. 120-123.
22. Pshenychnyi.D. A. Evaluation of temperature-mechanical resistance of boundary layers / ХХ
Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Політ. Сучасні
проблеми науки», 1-3 квітня 2020 року, НАУ, Київ. – С.9 http://aki.nau.edu.ua/wp-content/uploads/Programa_Polit_2020.pdf
23. Везденецька О. П. Застосування вуглепластиків в авіаційних конструкціях та проблеми оцінки їх
залишкової міцності / ХХ Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих
учених «Політ. Сучасні проблеми науки», 1-3 квітня 2020 року, НАУ, Київ. – С.9 http://aki.nau.edu.ua/wp-content/uploads/Programa_Polit_2020.pdf
24. Popov O.V., Yakushenko O.S., Popov D.V., Kolomiiets Z.I. Information support of aftersale support of
aircraft gas turbine engines in real operation // Proceeding. The Fourteenth international conference of science
and technology “AVIA-2019”, April, 23-25, 2019. – K.: NAU, 2019. – p. 17.26-17.30.
25. Khmel I.O., Popov O.V. Optimization of the aviation maintenance, repair and overhaul using modern
PLM-solutions // Proceeding. The Fourteenth international conference of science and technology “AVIA-2019”,
April, 23-25, 2019. – K.: NAU, 2019. – p. 17.44-17.47.
26. Khmel I.O., Popov O.V. Development of the lean in the aviation maintenance repair overhaul industry //
Матеріали ХІІ Міжнародної науково-практичної конференції «ІІРТК-2019», 21-22 травня. – К.: НАУ, 2019.
– С. 43-46.
27. Попов О.В., Якушенко О.С., Коломієць З.І. Методичні основи отримання даних для навчання
нейронних мереж при діагностуванні газотурбінного двигуна // Матеріали ХІІ Міжнародної науково-
практичної конференції «ІІРТК-2019», 21-22 травня. – К.: НАУ, 2019. – С. 57-59.
28. Mnatsakanov R.V., Tokaruk V.V., Artyuk R.V. Wear-in effectiveness in the presence of chemically active
substances / Proceedings of the Fourteenth International Conference of Science and Technology “AVIA-2019″,
April, 23-25, 2019, National Aviation University, Kyiv – Р. 19.38-19.41
https://conference.nau.edu.ua/index.php/AVIA/AVIA2019/paper/view/5904/5235
29. Коваленко А.І., Хімко А.М. Методика випробувань матеріалів при контактному динамічному
навантаженні // VIII Всесвітній конгрес: «Авіація у XXI столітті» – «Безпека в авіації та космічні
технології» міжнар. наук.-техн. конф., 10 – 12 жовтня 2018 р.: тези доп. – К., 2018.
https://nau.edu.ua/site/variables/news/2018/5/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%202018/6-
%D0%9F%D1%96%D0%B4%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
%20%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BF%D1%80%D0%B8
%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%BF%D0%BE%D0
%B2%D1%96%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D1%81%D1%83%D0%B4%
D0%B5%D0%BD%20(%D0%90%D0%9A%D0%86).pdf

Доповідь студента Бойка Д. на ХХІІI Міжнародній науково-практичній конференції «ПОЛІТ. Сучасні
проблеми науки» яка проходила 4-7 квітня 2023 р.


Доповідь студента Ішуніна Е. на ХVI Міжнародній науково-технічної конференції «АВІА-2023» яка
проходила 18-20 квітня 2023 р.

ДЕРЖБЮДЖЕТНІ НДР
1. 724-ДБ11 «Засоби штучного інтелекту в системі діагностування АД».
Науковий керівник – д.т.н., проф. Дмитрієв С.О., відп. вик. – к.т.н., доцент Сапелюк Є.А.
Термін виконання – з 01.02.2011 р. по 31.12.2013 р.
2. 718-ДБ11 «Науково-методологічні основи підвищення довговічності і ресурсу деталей, що
працюють в умовах контактної взаємодії».
Науковий керівник – к.т.н., проф. Кудрін А.П., відп. Вик. – к.т.н., доц. Духота О.І.
Термін виконання – з 01.01.2011 р. по 31.12.2013 р.
3. 777-ДБ12 «Управління процесами ТО АД в системі збереження ЛП АТ».
Науковий керівник – д.т.н., проф. Дмитрієв С.О., відп. вик. – к.т.н., доцент Попов О.В.
Термін виконання – з 01.01.2012 р. по 31.12.2014 р.
4. 1061-ДБ16 «Синтез оптимальних алгоритмів керування експлуатацією активного складного
технічного об’єкту».
Науковий керівник – д.т.н., проф. Дмитрієв С.О., відп. вик. – д.т.н., доц. Гончаренко А.В.
Термін виконання: з 11.01.2016 р. по 31.12.2018 р.
5. Держбюджетна (кафедральна) № 110/07.02.02 «Підвищення працездатності конструкцій з
авіаційних матеріалів шляхом поверхневого зміцнення та відновлення деталей трибосистем».
Науковий керівник – к.т.н., доц. Попов О.В.
Термін виконання: з 01.01.2018 р. по 31.12.2021 р.
6. Держбюджетна кафедральна науково-дослідна робота № 48-2022/07.06 «Підвищення ресурсу
відповідальних вузлів авіаційної техніки та удосконалення технічного обслуговування повітряних суден»
Термін 01.01.2023 р. – 30.12.2025 р.
Науковий керівник – к.т.н., доц. Попов О.В., відп. вик. – д.т.н., проф. Мнацаканов Р.Г.
ГОСПДОГОВІРНІ НДР
1. № 1.0668.2021 «Випробування підшипників ШНР6ЮТ та ШН10ЮТ і проведення аналізу їх
відповідності ГОСТу 3635-78».
Науковий керівник – к.т.н., доц. Хімко А.М.
2. № 31/03-21 «Аналіз ситуації, що склалася в міжнародному аеропорту «Одеса» у зв’язку з
закінченням будівництва нової штучної злітно-посадкової смуги в частині її подальшої експлуатації».
Науковий керівник проєкту – к.т.н., Максимов В.О.
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ
1. Розроблено новий методологічний підхід для формалізації сукупності властивостей АД та
вирішення теоретичних проблем з оптимізації ТО складних систем за умов впливу багатофакторності і
невизначеності вхідних параметрів.
2. З метою впровадження експертної системи для визначення технічного стану (ТС) ТРДД
пропонується використання фреймової структури електронного формуляру двигуна, яка представляється
у вигляді предикатів, що дозволяє визначити не тільки сутність повідомлення, але й його семантику, що
особливо важливо для точного визначення діагнозу пошкодженого двигуна.
3. Програми підготовки персоналу з ТО та її організації згідно вимог нормативних документів EASA
(Part-66, Part-147 та Part-145, Part-М). Визначено способи врахування складу вимог нормативних
документів EASA при формуванні та корегуванні навчальних програм дисциплін, що викладаються в
НАУ, за спеціальностями і підпадають під категорії персоналу з ТО, що визначені у Part-66.
4. Сформульовані рекомендації та пропозиції щодо методів проведення адаптаційних дій для
впровадження стандартів EASA у діяльність навчальних закладів України в сфері регулювання ЛП
стосовно навчання ТО.
5. Впроваджено елементи системи керування якістю в авіакомпаніях «АЕРОСТАР», «ІСД-АВІА»,
«ХОРС» й отримані акти впровадження.
6. На ДП «Завод 410 ЦА» впроваджено «Методику діагностування ТРДД з використанням нейронних
мереж при виникненні множинних пошкоджень його проточної частини».
7. У авіакомпанії «МАУ» впроваджено елементи системи керування якістю ТО та підтримання ЛП
літаків Boeing-737 на оперативних видах ТО.
8. На ДП «АНТОНОВ» впроваджено елементи системи керування якістю ТО та підтримання ЛП
літаків Ан-124-100. Контроль якості виконання робіт авіафахівцями при ТО.
9. Розроблено та впроваджено програмне забезпечення для вирішення завдань діагностування та
моніторингу ТС ТРДД за параметрами робочого процесу в умовах експлуатації з використанням
нейронних мереж.
10. Розроблено та впроваджено методичне забезпечення для вирішення комплексу завдань при
діагностуванні та моніторингу ТС ТРДД в умовах експлуатації.
11. Результати досліджень, що отримані в процесі виконання НДР застосовуються в навчальному
процесі при проведенні курсів «Основи надійності АТ», «Людський чинник», «Основи технічної
діагностики», «Діагностика та системи контролю технічного стану ПС» і «Підтримання льотної
придатності повітряних суден (ICAO, Doc 9760)» та при підготовці й сертифікації авіаційних фахівців з
вивчення нормативно-технічних та методичних положень системи підтримання ЛП ПС України.
12. Розроблено методичні рекомендації до реалізації оптимальних програм і режимів ТО АД в
експлуатації.
13. Удосконалена методика та метод опрацювання експлуатаційної інформації з надійності АД на
підставі багатофакторних моделей.
14. Розроблено новий методологічний підхід для формалізації сукупності властивостей авіаційних
виробів та вирішення теоретичних проблем з оптимізації ТО складних систем за умов впливу
багатофакторності і невизначеності вхідних параметрів. Розроблено методологію формування програм
ТО (періодичності та обсягу робіт) ПС на основі інтервального аналізу, який дозволяє проводити їх
багатофакторну оптимізацію при вихідній невизначеності інформації. Вирішення поставлених задач
здійснюється на основі методу інтервального аналізу з використанням множини ефективних рішень, або
оптимальних рішень за Парето.
15. Уперше запропоновано метод «предписувальних рішень» які застосовується для забезпечення
збалансованих характеристик і властивостей авіаційних виробів за сукупністю визначальних ознак, що
сприяє найбільш ефективній їх реалізації в умовах експлуатації. Принциповою цінністю даного методу є
можливість завдання множини характеристик елементів складних систем, що дозволяє вирішувати задачі
оптимізації та збалансованості експлуатаційних властивостей виробів АТ.
16. Впровадження оптимальних програм ТО надає можливість дотримуватися сучасних вимог до
процесів ТО й забезпечення безпеки польотів при оптимальних витратах людських, технічних та
економічних ресурсів.
17. Методика оптимізації режимів ТО та управління процесами ТО АД в експлуатаційних підрозділах
на основі новітніх інформаційних технологій.
18. Методика розрахунку інтенсивності зношування елементів трибоспряжень, що працюють в
умовах кочення з проковзуванням, яка враховує кінетику зміни антифрикційних, реологічних,
енергетичних характеристик контакту.
19. Створено автоматизований триботехнічний комплекс для оцінки змащувальних процесів в парах
тертя.
20. Розроблені математичні моделі прогнозування оцінки довговічності контактних поверхонь на
основі структурно-енергетичних параметрів в умовах змащування при несталих режимах роботи.
21. Розроблено методологію та аналітично-розрахунковий метод вибору сприятливого поєднання
матеріалів контактних пар для трибовузлів, що піддаються зношуванню в умовах фретинг-корозії.
22. Проводиться дослідження з розробки комбінованих матеріалів поверхневої обробки
конструкційних сплавів з підвищеним опором зношуванню і втомленому руйнуванню.
23. Проводиться дослідження із створення високотемпературних зносостійких композиційних
матеріалів систем Ni – Tic для трибо вузлів гарячої частини ГТД.
НАУКОВЕ СПІВРОБІТНИЦТВО, ЗАКОРДОННІ ГРАНТИ
Під час виконання науково-дослідної роботи проводиться співробітництво з закордонними
експлуатантами (Угорщини, Казахстану, Туреччина, Польща, Португалія, Німеччина), які здійснюють
авіаційні перевезення в Україні. Кафедра бере активну участь в організації та роботі міжнародних
наукових конференцій й семінарах, які проводять провідні наукові організації України та світу, зокрема
International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT-2018) (Ceske Budejovice,
Czech Republic, країна входить до ОЕСР та ЄС) та IEEE 5th International Conference “Methods and Systems
of Navigation and Motion Control (MSNMC)” Proceedings. Section G. Aircraft Control Systems with Elements
of Artificial Intellect. October, 2018.
Співробітництво із закордонними партнерами:
1. Instytut Lotnictwa» (Польща) – підготовка до видання навчального підручника «Теорія авіаційних
газотурбінних двигунів» у 2-х частинах (Дмитрієв С.О.).
2. Instytut Lotnictwa (Польща, м.Варшава), Кшиштоф Шафран (Krzysztof Szafran), професор.
3. Military University of Technology (Faculty of Electronics, Deputy Dean for Scientific Affairs), (Польща,
м. Варшава), Piotr Kaniewski, Mateusz Pasternak, професор, Michail Labowski, Ph.D.Candidate, Tomasz
Kraszewski.
4. Institute of Telecommunications, Faculty of Electronics, Military University of Technology, Warsaw,
Poland, Jan M. Kelner, Bogdan Uljasz, Leszek Nowosielski.
5. Universidade de Porto, Faculdade de Engenharia (departamento de Engenharia Mecanica, Португалія,
м.Порто), Paulo M.S.Tavares de Castro, професор.
6. Yıldız Technical University Istanbul, Turkey Aykut DEMIRCI Profen Communication Tech., Nurhan
TURKER TOKAN Dept. of Electronics and Communication Eng., Yıldız Technical University Istanbul, Turkey
7. Silesian University of Technology, Faculty of Automatic Control, Electronics and Computer Science,
Gliwice, Poland, Damian Grzechca, Krzysztof Hanzel, Krzysztof Paszek.
8. BA Dresden Univ. of Coop. Education Saxon Academy of Studies Dresden, Germany. Andriy Luntovskyy.
9. University of Zilina, Zilina, Slovakia, Jan Rabcan, Patrik Rusnak.
10. Aksaray University Aksaray Department of Electrical and Electronics Engineering, Turkey, Mehmet
Korkmaz
11. Universidade da Beira Interior, Portugal, P. V. Gamboa.
12. Selcuk University Konya, Department of Electrical and Electronics Engineering Turkey, Akif Durdu.
З основними науковими та навчально-методичними працями професорсько-викладацького складу, можна
ознайомитися в профайлах за посиланням