Історія кафедри КЛА

Кафедра конструкції літальних апаратів – це випускова кафедра за спеціальністю 134 «Авіаційна та ракетно-космічна техніка» за освітньо-професійною програмою «Обладнання повітряних суден» (галузь знань 13 «Механічна інженерія»).
Випускники цієї спеціальності отримують кваліфікації інженер-конструктор (механік), науковий співробітник (авіа- і ракетобудування), інженер дослідник.
Історія кафедри конструкції літальних апаратів починається з 1932 р., коли у Київському машинобудівному інституті (КМБІ) була створена кафедра конструкції і будівельної механіки літака.
У 1933 р. на базі авіаційного факультету КМБІ було створено Київський авіаційний інститут, до складу якого ввійшла кафедра.
З початком Великої вітчизняної війни кафедра у складі Київського інституту цивільного повітряного флоту була евакуйована у Казахстан, м. Актюбінськ, де відбувалась підготовка авіамеханіків для потреб фронту.
З 1947 р. кафедра функціонувала як кафедра аеромеханіки i конструкції літаків.
У 1958 р. на базі кафедри аеромеханіки i конструкції літаків були створені: кафедра конструкції і міцності літальних апаратів (КіМЛА) та кафедра аеродинаміки і гідравліки. Кафедра КіМЛА почала поповнюватися новою авіаційною технікою – агрегатами літаків з газотурбінними двигунами.
У 1977 р. до складу кафедри конструкції і міцності літальних апаратів приєдналась кафедра будівельної механіки. Об’єднана кафедра перебазувалася у навчальний корпус № 11 з ангаром для літаків.
З 2000 року кафедра конструкції літальних апаратів входить до складу факультету літальних апаратів Аерокосмічного інституту Національного авіаційного університету.
З 2002 року кафедра носить назву кафедри конструкції літальних апаратів.

Завідувачі кафедри минулих років

З 2000 по 2023 роки керівництво кафедри здійснював доктор технічних наук, професор Сергій Ромуальдович Ігнатович. З початком роботи на кафедрі С.Р. Ігнатовича розпочато дослідження в галузях створення методичного і апаратурного забезпечення для впровадження нанотехнологій при оцінці накопиченого деформаційного пошкодження авіаційних конструкцій, прогнозування залишкового ресурсу авіаційних конструкцій при множинному руйнуванні.

На сьогодні навчальний процес на кафедрі забезпечують 10 науково-педагогічних працівників, з яких: 2 професора, доктора технічних наук; 6 доцентів, кандидатів технічних наук; 1 старший викладач, 1 асистент. Крім професорсько-викладацького складу, допомогу в навчанні забезпечують 6 прцівників навчально-допоміжного складу, 6 працівників навчального ангару, 2 працівники науково-дослідної групи. В науково-дослідній лабораторії при кафедрі над кандидатськими дисертаціями працюють аспіранти та студенти під керівництвом д.т.н., проф. С.Р. Ігнатовича та д.т.н., проф. М.В. Карускевича.