Історія Навчального центру «Авіаційно-технічна база»
З повоєнним відновленням Київського інституту Цивільного повітряного флоту у 1947 році постала необхідність створення навчального аеродрому для практичної підготовки майбутніх авіаційних інженерів. На Пост-Волинському, неподалік від авіаремонтного заводу № 410, інститут отримав відповідну земельну ділянку. На невеличкому аеродромі спочатку розміщувались літаки По-2 та Лі-2, пізніше Іл-12 та макет планера.
У 1953 році штат навчального аеродрому складали: інженер, старший лаборант, навчальний майстер, два авіатехніки, два авіамотористи і технік-інструктор КУІНЖ.
З появою на лініях Аерофлоту великих багатомісних літаків з реактивними двигунами та складним бортовим обладнанням значно підвищилися вимоги до підготовки фахівців з їх обслуговування. Це спонукало до розширення бази практичної підготовки. Для розміщення нової техніки інституту було виділено велику земельну ділянку у північно-східній частині аеродрому «Жуляни». У 1958 році по вулиці Медова, 1 розпочалось будівництво споруд та обладнання місць стоянок основних типів авіаційної техніки, що експлуатувалися авіазагонами цивільної авіації: поршневих літаків Ан-2, Як-12, Іл-14 та Лі-2, реактивних лайнерів першого покоління: Ан-10, Іл-18, Іл-20, Ту-104, Ту-104Г (Ту-І6Г), гелікоптерів Мі-1 і Мі-4. Навчальний аеродром отримав також наземні технічні засоби обслуговування: аеродромний кондиціонер, аеродромний пусковий агрегат АПА-2М, спеціальні машини ПМ-300 та МА-7, компресор низького тиску КНТ-1, підйомний кран К-51, необхідне лабораторне обладнання та інструменти.
Парк моторних літаків постійно поповнювався новою технікою, що надходила до Аерофлоту. У різній час на навчальний аеродром поступили літаки Ту-110, Ту-16, Ту-124, Ту-134, Ту-154, Іл-62, Іл-76, Іл-86, Ан-12, Ан-24, Як-40, гелікоптери Мі-8 та Ка-18.
Наприкінці 60-х років на навчальному аеродромі було здано в експлуатацію типове приміщення лінійних експлуатаційно-ремонтних майстерень (ЛЕРМ). У ньому розмістилися навчальні лабораторії кафедри технічної експлуатації літальних апаратів, спеціалізовані класи, бібліотека, майстерня, інструментальна комора, акумуляторна, кімната для технічного персоналу, побутові кімнати, гардеробна для студентів та їдальня. Пізніше також була збудована та обладнана двигунами АШ-62, АИ-24, АИ-25, ТВ-2-117 та ДСУ ТГ-16 станція випробування авіаційних силових установок. У відповідності з штатним розкладом на аеродромі працювало 54 особи.
На навчальному аеродромі у різний час працювали: Алексюк Ю.А., Бахтін В.І., Буханець А.М., Березанський В., Березовський В.М., Бородавко Ю.М., Бабенко В.А., Баринова О.Л., Воронін В.В., Вольський А.М., Гончаренко П.В., Горпинченко М.М., Горовий Ю.М., Губань С.Г., Гуглін В.А., Гришко В.В., Гриценко Г.В., Дубина А.А., Джуренко Б.І., Дзюба І.В., Дяченко Ю.І., Євдокімов С.К., Живольвич СС, Забарило А.М., Кузьменко П.А., Козін М.Ф., Количев І.Г., Контов М.М., Куцюк О.П., Каласиніков Я.О., Канивець М.Ф., Калашніков В.Я., Каситанов Е.І., Кононов М.А., Копил П.А., Коновал М.А., Казанцев І.В., Козлов Ю.В., Лисенко Є.І., Леонідов М.Є., Сенченко О.О., Лозинський В.П., Луценко О.В., Лісін П.Б., Макалевич П.К., Макаренко П.І., Максименко В.А., Овчинников М.М., Протвін Д.І., Пустильник Д.П., Панько Г.В., Потороча М.М., Пряников А.А., Покотіло М.М., Поришкура М.М., Скрипка М.М., Сурова Г.І., Смірнов С.І., Семенов В.В., Сербінов В.Б., Тарасюк Б.А., Ткаченко А.Г., Тесио Ю.А., Шепетовський Г.С., Шамиг А.В., Шарапов І.М., Шепетовський О.С., Хвоя М.П., Цуцуянов І.Г.
Створення Навчального центру «Авіаційно-технічна база»
З відновленням державності України у суспільстві виникла необхідність створення Державного музею авіації.
На підставі Розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 березня 2001 року
№ 74-р «Про створення Державного музею авіації» як бюджетної установи з віднесенням її до сфери управління Міністерства освіти і науки України (наказ МОН від 22.03.2002 р. №224, наказ ректора НАУ від 27.07.2001р. № 101/од) музей набув офіційного статусу.
Ініціатива створення ДМА належала ректору університету Бабаку В.П. та за підтримки начальника «Укрспецекспорту» Шмаров В.М.
Активну участь у створенні ДМА прийняли працівники навчальної авіаційно-технічної бази та офіцери факультету військової підготовки НАУ підполковники
Омельяненко С.Л., Васягін Д.В., Некрсов В., майори Дідківський С.В., Полторацький М.М., Міхєєв В.Б., старший лейтенант Полівода М. які забезпечили перевезення до музею військових літаків з багатьох військових частин Військово-повітряних сил України.
Таким чином, після утворення ДМА на території навчального аеродрому НАУ одночасно функціонувало кілько підрозділів різних кафедр університету та ДМА. У результаті керівництвом НАУ було прийняте рішення щодо оптимізації структури підрозділів, які були розташовані на території аеродрому.
Навчальний центр «Авіаційно-технічна база» (далі – Центр) Національного авіаційного університету (далі – НАУ або Університет) створено наказом ректора Університету від 03.11.2003 року за № 205/од у відповідності до рішення Вченої ради НАУ від 21.12.2002 року, протокол № 10 як структурний підрозділ Аерокосмічного інституту університету та перейменовано наказами ректора від 28.03.2011 року №№ 86/од, 117/од від 21.04.2011 року в Навчально-науковий центр «Авіаційно-технічна база».
Наказом ректора від 30.06. 2016 року № 250/од ННЦ АТБ перейменовано в Центр «Авіаційно-технічна база» Навчально-наукового Аерокосмічного інституту.
Наказом ректора від 01.03.2017 року № 128/од Центр АТБ перейменовано в Навчальний центр «Авіаційно-технічна база» Навчально-наукового Аерокосмічного інституту.
На теперішній час згідно штатного розкладу в Навчальному центрі «Авіаційно-технічна база» працює 45 працівників. Він включає 6 підрозділів (навчальний відділ, лабораторію технічного обслуговування авіаційної техніки, навчально-методичну лабораторію авіаційного і радіоелектронного обладнання, навчально-методичну лабораторію загальних технологічних процесів, дільницю забезпечення утримання території).