Ангар

У Національному авіаційному університеті (НАУ) протягом усього періоду його існування домінуючою концепцією підготовки авіаційних спеціалістів було впровадження у навчальний процес сучасних наукових досягнень, а також створення та використання навчальних макетів та зразків авіаційної техніки (АТ), яка експлуатується у компаніях ЦА та промисловості, її окремих деталей, вузлів та конструкційних елементів. Все це досяглося поєднанням навчальної та наукової роботи, допомогою та увагою держави до проблем підготовки висококваліфікованих спеціалістів науковоємної авіаційної галузі.
Прикладом реалізації такої концепції є навчально-наукова база кафедри конструкції літальних апаратів Аерокосмічного інституту НАУ. Для якісної підготовки авіаційних інженерів використовується унікальний за своїми можливостями та наповненням Авіаційний навчальний ангар (АНА).
Рішенням Міністерства цивільної авіації СРСР на базі Національного авіаційного університету був побудований та зданий в експлуатацію у 1982 році „Авіаційний навчальний ангар”. Об’єкт був збудований за спеціальним, індивідуальним проектом, з метою відтворення реального аеродрому під дахом для підготовки висококваліфікованих авіаційних спеціалістів.
Будівля АНА має унікальну конструкцію даху з натягнутою мембраною ферм (аналогом є будівля спортивного комплексу «Олімпійський», м. Москва), що надало можливість забезпечити значну корисну площу для розташування у ньому реальної АТ (7200 кв. м. (120 м×60 м), при висоті приміщення 22,5 м). Приміщення АНА обладнано потужними електричними мережами промислових і спеціальних авіаційних струмів (27 В постійного струму, 208 В, 400 Гц – змінного), загальною потужністю понад 200 Квт.
У АНА розміщені літальні апарати (ЛА) широкого спектру конструктивних схем, різних періодів розробки та експлуатації. Це літаки: АН-24, Ту-154, Як-42, Л-410, АН-2; вертольоти: Мі-8, Мі-2 (2 шт), Мі-4, Ка-26. Окремо представлені газотурбінні авіаційні двигуни Д-20П, НК-12МВ, НК-8-2у. Усі ЛА препаровані (мають вирізи), що надає можливість більш ефективного засвоєння складного навчального матеріалу з конструкції АТ.
Літаки та вертольоти, що розташовані в АНА, працездатні, препаровані, адаптовані до навчального процесу і мають наземне технологічне обладнання, що дає можливість підходу до будь якої зони ЛА з метою відпрацювання та тренажу ремонтних і регламентних робіт в навчальних, наукових та виробничих цілях.
В ангарі розташовані спеціалізовані навчальні класи, які оснащені агрегатами АТ, стендами з вивчення основних функціональних систем ЛА, змонтованих з реальних конструктивних елементів систем. Два класи мають автономний підігрів, що дає можливість проводити заняття у зимовий період.


Особливу увагу приділено історії розвитку конструювання АТ, що є необхідною складовою навчального процесу підготовки авіаційних спеціалістів. У АНА розташований унікальний, один з перших у світі суцільнометалевий літак конструкції А.М. Туполєва 1929 року випуску АНТ-7 (єдиний екземпляр у світі), а також унікальна колекція авіаційних двигунів початку минулого століття: «РОН» (1913 р.), М-11 (1927 р.), М-17 (1936 р.).
Окрім ЛА у АНА розташовані навчальні зразки реальної техніки, яка забезпечує технічне обслуговування АТ на землі. Це комплекс наземної спеціальної техніки: УПГ-400 (гідронасосна станція), ПАРМ (пересувні авіаремонтні майстерні), агрегатне приміщення спеціальних струмів.
На базі Навчального ангару за роки його експлуатації отримали освіту та підвищили свій фаховий рівень близько 250 тисяч авіаційних спеціалістів з України, країн колишнього СРСР, країн Східної Європи, Азії, Африки, Латинської Америки.
Враховуючи наявність в АНА зразків реальних ЛА, був створений і функціонує Авіаційний навчальний центр з аварійних ситуацій (АНЦ АС) з відповідним тренажерним обладнанням, що дає змогу тренінгу льотних екіпажів, бортпровідників та персоналу наземних аварійно-рятувальних команд щодо реагування на будь-яку аварійну ситуацію в умовах, наближених до реальних.